Verslag: workshop voor de dromenwinnaars
/0 Reacties/in /doorAfgelopen donderdag 28 januari kregen alle WIRED Festival dromenwinnaars een workshop van ontwerpbureau Het Echte Werk, zij hebben onder andere alle posters voor WIRED Rotterdam bedacht. Art director Job ging met onze jonge talenten aan de slag om te bepalen wat voor hen een sterk beeldmerk zou kunnen zijn. Best lastig, want het zijn nogal uiteenlopende projecten! Hieronder een kort overzicht.
Nieuwe collectie
Hannah en Lulu zijn nog druk bezig met het maken van een nieuwe collectie. Hun vorige collectie heette See & Be Seen, maar of dat nu hun vaste merknaam moet worden weten ze niet zeker. Eigenlijk klinkt Hannah & Lulu ook al goed, toch? Maar hoe vertaal je dat in een beeldmerk?
Zonder titel geen affiche
Ebony en haar sidekick vinden het een lastige opdracht. Een thema voor hun voorstelling hebben ze wel: ‘onmacht’ en ‘What it’s really like to be in highschool’. Een titel is er nog niet uit gekomen, maar zonder titel maak je natuurlijk ook geen affiche…
De kracht van clichés
Jorick en Vera zijn al een stuk verder in hun proces: zijn hebben al een eigen filmproductiemaatschappij (Dutch Film Collective) én ze hebben net de trailer voor hun nieuwste film uitgebracht. Sterker nog, een poster hebben ze ook al. Daar kan de rest mooi wat van leren! Want hoe begin je bijvoorbeeld? Challenger gebruikt het lettertype van de NASA, vertelt Jorick. Dat past precies bij het thema van de film: het ruimtevaartuig Challenger dat 30 jaar geleden verongelukte. Hun poster is rood met wit, grafisch en zonder filmbeeld. “Ik combineerde per ongeluk de witte met de rode versie, en toen kwam dit eruit met die schuine streep in het midden. Dat zag er eigenlijk wel vet uit.” Job geeft als tip dat het eigenlijk niet meteen duidelijk is dat het een film is. “Het mag dus best wat meer cliché worden, met de credits in typische kleine filmletters onderaan de poster.” Voor de poster die op het WIRED Festival komt te hangen gaan ze daarmee aan de slag.
Ondertussen zijn Lulu en Hannah er van overtuigd dat hun eigen namen gewoon het merk moeten vormen en zijn fanatiek aan het mindmappen en tekenen geslagen. En ook Ebony is druk aan het brainstormen en heeft zelfs een titel bedacht. Het is het begin voor een eigen beeldmerk, dus dat gaat dus de goede kant op!
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!